.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دیدار دل انگیز حماسه سازان مازندران با رهبری معظم
6 بهمن امسال و در بیست و هشتمین سالروز واقعه تاریخی شهر هزار سنگر آمل در اقدامی ابتکاری و شعف انگیز، با دیداری دل انگیز مواجه شده است که در یکسوی آن مازندرانی های حماسه ساز و در دگرسوی مقام معظم رهبری مشتاق هم اند! ...
دیدار دل انگیز حماسه سازان مازندران با رهبری معظم

امام خمینی(ره):دیدید مردم آمل چه به روزتان آوردند؟!

6 بهمن امسال و در بیست و هشتمین سالروز واقعه تاریخی شهر هزار سنگر آمل که یادآور پیدایش ماندگارترین حماسه مردمی در راستای تحمیل تلخ ترین شکست جریان ضدانقلاب در مقابل انقلاب اسلامی که در حصار اندیشه های خام خویش،گمان باطل به برخورداری از حمایت مردم داشتند، می باشد،در اقدامی ابتکاری و شعف انگیز،با دیداری دل انگیز مواجه شده است که در یکسوی آن مازندرانی های حماسه ساز ودر دگرسوی مقام معظم رهبری مشتاق هم اند!

در کالبد شکافی کارشناسانه توطئه ها و فتنه هایی که در طول سی سال گذشته،انقلاب اسلامی ایران را مورد تهاجم قرار داده و می دهند،واقعه آمل که علاوه بر اسناد بجا مانده، مستند به مشاهدات عینی خودم نیز که آن روزها به اولین گزارشگر رادیو اجازه ورود به شهر و مناطق تحت حفاظت و عملیاتی آمل جهت تهیه گزارش،گرفته بودم، دقیقاً یکی از گسترده ترین و خشن ترین شبیخون های پارتیزانی اخیر و منبعث از اصل غافلگیری نهادهای حکومتی و غیر حکومتی بوده، و بدلایل متعدد از جمله دلایل ذیل سرآمد همه وقایع امنیتی و تاثیرگذارترین آنها در تثبیت ناامیدی همیشگی دشمن در دم زدن از مردمی است که اسلام با پوست و گوشت و خونشان عجین شده است.

1-عدم همراهی و همکاری مردم با ضدانقلاب حتی در رعب انگیزترین صحنه ها

2-خودجوش بودن کامل جریان مقاومت و مقابله مردمی،بخاطرحذف کامل نهادهای حکومتی

3-حضور شهادت طلبانه همه اقشار مردم اعم از زن و مرد و پیر و جوان در این مقابله خونین

4-پیوستگی آرمانی و عاطفی اهالی شهر و روستاهای آمل در تنگنای محاصره مسلحانه

5-مبارزه مردم بی سلاح با مهاجمین تا دندان مسلح و ایجاد آرایش هجومی بجای دفاعی

6-احداث صدها سنگر در خیابانها و پشت بام خانه ها و اعلام موضع عملیاتی در قبال دشمن

7-تقدیم دهها شهید و جانباز در یک روز برای دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران

8-نابودی کامل دشمن در ادامه تعقیب در اعماق جنگل و دستگیری تمامی اعضاء آنها

9-یکپارچگی تمام مردم در مقابله با ضدانقلاب فریبنده و برخورداری از بصیرت کامل

10-استیلای اعجاز انگیز قدرت اتحاد مردم در مقابل آن همه سلاح و تجهیزات دشمن

11- .......

درک عمیق امام راحل از ارزش مقابله مردم آمل با ضدانقلاب،از درایتی حکایت داشت که طی آن آن رهبر فرزانه،با یک تیرسه نشان را هدف قرار می داد: یعنی اولاً به گذشته دروغین این مدعیان طعنه میزد، ثانیاً فرصت جاری را از آنان میستاند وثالثاً بر بطلان این ادعاها در آینده تاکید میکرد!

امام راحل علاوه بر تجلیل بیانی در زمان حیات که خطاب به ضد انقلاب فرموده بودند:"دیدید که مردم آمل چه به روزتان آوردند"،در وصیتنامه سیاسی الهی خویش نیز که از هیچ شهری نام نبرده اند، از آمل در دو جا به عزت یاد کرده و آن را درس عبرتی برای بدخواهان انقلاب تلقی فرمودند!

این توجهات و عنایات امام راحل نشان می دهد که آمل به عنوان شهری از جنس مازندران،کاری کارستان کرد،کاری که در کردستان و خوزستان و بلوچستان و ایلام و .... در مراحل آغازین شبیخونهای دشمن،یا کامل دیده نشده و یا اینکه منجر به نابودی کامل دشمن و خفه شدن فتنه ها در نطفه ها نشده بود!

واقعه آمل،با تمام سادگی ها و مردم بی تکلفش که حتی نام گروهکی ضدانقلاب(اتحادیه کمونیستها) هم برایشان مهم نبود، بدون تئوری پردازی های روشنفکرانه و تحلیل های آنچنانی،تئوری ضد انقلاب را درتصرف شهرها و ایجاد حکومت خودمختار در مناطقی از ایران برای همیشه به شکست کشانید و دشمن مطمئن شد که مردم ما با تاسی از روحانیت معظم در هر شرایطی،اسلام را بر تمامی وعده های فریبکارانه ترجیح داده و با بصیرتی هوشیارانه که اخیراً مقام معظم رهبری نیز از آن ستوده اند،در دفاع از نظام و آرمانهای الهی آن لحظه ای دریغ نکرده و در این راستا گوش به فرمان ولی امر مسلمین، از جان مایه می گذارند!

نکته جالب توجه این دیدار مناسبتی در این روزها،ارتباط لزوم تاسی خواص از بصیرت تاثیرگذار مردمی است که باز هم رهبری عزیز از خواص خواهان اتخاذ مواضع شفاف و پرهیز آنها از مواضع دوپهلو شده اند!



بهر حال،بسیار شایسته است تا از ابتکار و تلاش خدومانه نماینده محترم ولی فقیه در مازندران، استاندار محترم، سپاه کربلا، ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی،دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه،و سایر نهادهای ذیربط که در این رابطه نقش آفرینی نموده اند و موفق شدند تا مناسبت 6 بهمن را همانند 19دی قم و 29 بهمن تبریز، به دیدار سالانه مردم مازندران با رهبر معظم انقلاب مبدل و متکامل نمایند، قدرشناسانه امتنان بعمل آورم.

امیدوارم به اعتبار حماسه آفرینی ها و به یمن نفس پاک مازندرانیها،این دیدار که تکرار لبیک و تجدید میثاق مردم ولایتمدار مازندران با رهبری معظم انقلاب است، تبدیل به فرصتی شود تا خواص با بیرون آمدن از چندراهی های تردید و دودلی، گام محکمی برای تعیین تکلیف خود برداشته و از همین آغازین روزهای بهمن، مقدمه ای گویا و وحدت بخش را برای عزم جزم گسترده ترین حضور مردمی در راهپیمایی بزرگ و پرشکوه 22 بهمن امسال و احیاء همه آرمانها و اهداف الهی انقلاب اسلامی،فراهم کرده و کوبنده ترین پاسخ ر ا به یاوه گویی های امیدوارانه استکبار بدهند!
صادقعلی رنجبر- عضو هیات علمی دانشگاه


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 3 بهمن 1388
این دیدار،تجلی یک غرور ملی و تبلور اعتنای کشوری به جاودان ترین حماسه فتنه ستیز ملی یعنی واقعه آمل است و از این نظر باید این دیدار را تبدیل به یک افنخار استانی نمائیم و نام مازندران را در کنار شهرهای حماسه ساز قم و تبریز،به ثبت رسانده و بر این سربلندی مباهات کنیم.مشهدسری از بابل
نا شناس 3 بهمن 1388
چرا واقعه آمل آنطور که باید وشاید برای نسل امروز تشریح نمی شود تا اطلاعات آنها توسعه یابد و اینقدر مطالب کلی به خورد آنها داده نشود؟! برادران سپاه و اطلاعات استان باید این واقعه را بیشتر تشریح کنند!قلی پور-آمل
نا شناس 3 بهمن 1388
آفرین به مازندرانی ها که هم در جنگ با فتنه ها و هم جنگ تحمیلی، از خود حماسه های ماندگاری بیادگار گذاشتند و یقیناً نسل آینده به این برجستگی ها افتخار خواهد کرد و از ابعاد آموزنده آن دس خواهد گرفت.غلام نژاد-ساری
پیمان 5 بهمن 1388
آمل هزار سنگر است - پشتیبان رهبر است .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.087 seconds.